De nieuwe dienst MijnZaken is een track & trace service voor gemeenten die inwoners, ondernemers en medewerkers inzicht geeft in de status van een aanvraag. Denk aan een gemeentelijke toeslag, subsidie, paspoort of vergunning.
MijnZaken
MijnZaken brengt de status van een aanvraag in kaart, zelfs als meerdere overheidsorganisaties betrokken zijn. Het geeft duidelijkheid op 4 momenten: intake, behandelen, besluiten en bekend maken. Dit geeft burgers meer inzicht en overzicht. Ook gemeentelijke medewerkers hebben toegang tot MijnZaken en kunnen burgers bij de balie of telefonisch de status van hun aanvraag doorgeven. Zo zijn overheidsorganisaties minder tijd kwijt aan vragen en wordt veel herhaalverkeer voorkomen.
Startgids
Deze dienst is open source beschikbaar en ontwikkeld vanuit Omnichannel, Common Ground en de standaard Zaakgericht Werken. Gemeenten die hun dienstverleningen willen verbeteren kunnen de Startgids MijnZaken Service downloaden(link naar andere website). Hierin lees je onder andere wat er komt kijken bij het testen en bouwen en hoe je de MijnZaken service in je organisatie implementeert.
Gebruikersvriendelijke, begrijpelijke en transparante dienstverlening is ook een kernpunt in de Werkagenda. MijnZaken draagt hieraan bij en zorgt dat de gemeentelijke dienstverlening beter aansluit op de behoeften van inwoners.