Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Uitreiking ISO 9001-certificaat aan Gebruikersvereniging Centric

09/10/2014

Tijdens de jaarlijkse Strategische Conferentie van de Gebruikersvereniging (GV) Centric heeft Noor Ferket, directeur van Centric Public Sector Solutions, het ISO 9001-certificaat overhandigd aan Arjen Gerritsen, voorzitter van de GV en burgemeester van de gemeente De Bilt.
Centric Public Sector Solutions heeft het certificaat onlangs ontvangen na een succesvol doorlopen audit door EY. Het certificaat is een flinke opsteker voor Centric, die positief afstraalt op de Gebruikersvereniging. Het geeft aan dat wij als klanten serieus worden genomen. Want goed georganiseerde formulering van de klanteisen en periodieke controle op de behaalde klanttevredenheid, zijn voorwaarden voor het behalen van een ISO 9001-certificaat. Een mooi bewijs dat de krachtenbundeling in de Gebruikersvereniging de moeite waard is!

Wat is ISO 9001?

ISO 9001 is de internationale standaard voor kwaliteitsmanagement. Organisaties die voldoen aan de gestelde eisen tonen aan dat hun kwaliteitsbeleid op orde is. Het uitgangspunt van de norm is het onderstaande procesmodel. In dit model worden de bedrijfsprocessen en de bedrijfscyclus weergegeven.

Wat betekent dit voor Centric-klanten en onze betrokkenheid als GV Centric?

  • Het model begint en eindigt bij de klant. De klanten geven via de overleggen binnen de GV Centric aan wat ze willen, en wat hun verwachtingen en eisen zijn.
  • Vervolgens worden de producten of diensten ontwikkeld en geïmplementeerd. Ook daarover maken Centric en de GV Centric afspraken.
  • De mate van tevredenheid van de klant geeft aan in hoeverre aan de eisen is voldaan. Dit wordt gemeten in het 2-jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) van de GV Centric.

Een goede start

Klanten die lid zijn van de GV hebben steeds meer invloed op de producten en diensten die zij afnemen. Dat vraagt een actief en continu partnership tussen Centric én ons als klanten. ISO 9001 is geen uitnodiging tot het bedrukken van enorme stapels papier, of tot het bedenken van allerlei activiteiten die totaal niets aan de kwaliteit van de organisatie of aan het kwaliteitssysteem toevoegen. Wel is het een goede start, samen met de GV Centric, op weg naar integrale en continue kwaliteitszorg.

In het eerstkomende KTO (begin 2015) vragen we uiteraard naar uw ervaringen en eventuele verbeterpunten.

Lees meer over de certificering van het kwaliteitsbeleid in dit nieuwsbericht. Hebt u vragen naar aanleiding van dit nieuwsbericht, dan kunt u ons mailen via info@gvcentric.nl.