Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Ervaringen met informatievoorziening basisregistraties

13/01/2015

logo Rijksoverheid

Afnemers waarderen de huidige informatievoorziening over (het stelsel van) basisregistraties, maar zien tegelijkertijd nog diverse verbetermogelijkheden.

Dit blijkt uit een door het cluster STOUT uitgevoerde inventarisatie. Steeds meer professionals hebben bij hun dagelijkse werkzaamheden te maken met (het stelsel van) basisregistraties. Daarmee groeit ook de behoefte aan praktische informatie over (het stelsel van) basisregistraties. In de inventarisatie stonden de vindbaarheid en tevredenheid over de informatievoorziening centraal. Ook is afnemers gevraagd naar hun tevredenheid over het Stelselinformatiepunt op www.e-overheid.nl.

In 2013 voerde STOUT een vergelijkbare inventarisatie uit. Vindbaarheid van informatie De respondenten zoeken vooral naar informatie over het aansluiten op de basisregistraties, verbindingen en de producten en diensten van de basisregistraties. Dat doen ze met name via www.e-overheid.nl of www.stelselinformatiepunt.nl, met een zoekterm in Google (of andere zoekmachine) of via de website van de betreffende basisregistratie. Het merendeel van de respondenten heeft daar ook daadwerkelijk de gewenste informatie gevonden.

Voor het volledige artikel klik hier