Gemeente Leiden ontvangt Handelsregister via geautomatiseerd berichtenverkeer

18-05-2015 • Geplaatst in Nieuwsbrief door Renk Ruijter

De gemeente Leiden ontvangt sinds kort via het gemeentelijk kennis- en gegevensknooppunt automatisch wijzigingen uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Dit is een belangrijke stap voor gemeenten en hun gegevenspartners die deze gegevens willen ontvangen op een wijze die aansluit bij hun huidige én toekomstige informatiehuishouding.

DigiLevering

De geboden dienst sorteert voor op het beschikbaar komen van gegevens via DigiLevering, een van de voorzieningen in het Stelsel van Basisregistraties. Arjan Honkoop, informatiemanager van de Gemeente Leiden stelt: “Wij vinden het belangrijk om volop gebruik te maken van de gegevens uit het Handelsregister, onder andere omdat wij dan de ondernemers in onze regio niet steeds opnieuw hoeven te vragen naar de bekende weg. Aangezien meerdere afdelingen binnen onze gemeente gebruik maken van de Kamer van Koophandel gegevens, met verschillende softwareapplicaties, wilden wij de gegevens ontvangen en verwerken in ons gegevensmagazijn conform de gemeentelijke standaarden. Daarmee wordt de verdere distributie naar onze collega’s veel eenvoudiger en het voorkomt dat we op verschillende manieren gegevens moeten binnenhalen”. Samen met andere gemeenten en het gemeentelijk samenwerkingsverband DataLand ging Leiden op zoek naar een manier om de gegevens uit het Handelsregister om te zetten naar de gemeentelijke standaard StUF-BG. Dat is nu gelukt, zodat Leiden een regionaal totaalbestand met aansluitende mutaties ontvangt.

Voor het volledige artikel klik hier

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven

Sociale Media

LinkedIn: VIAG

Twitter: @ViagEvents

RSS: Nieuwsfeed VIAG

Nieuwsfeeds Overig