"We waren al onderdeel van de Sweco familie en zijn er trots op dat we nu ook de naam dragen", zegt Ton de Jong, directeur van Sweco Nederland. "We kijken uit naar deze nieuwe fase voor ons bedrijf, waarin we de kennis en ervaring van twee bedrijven combineren, die beide al meer dan 100 jaar succesvol zijn."
Door de overname kan Sweco Nederland haar klanten nog meer internationale kennis en bredere expertise bieden. Wereldwijd werken er ruim 14.000 professionals bij het van oorsprong Zweedse bedrijf, verdeeld over zeven geografische gebieden.
In Nederland werken 1.700 mensen op de terreinen Water, Energie, Gebiedsontwikkeling, Mobiliteit en Infrastructuur, Bouw en Vastgoed en Industrie. Met negen vestigingen in Nederland blijft het advies- en ingenieursbureau dichtbij de klant.
Ton de Jong: "Onze klanten vinden het mooi dat we nu de grootste van Europa zijn en ze zijn enthousiast over onze internationale ervaring. En onze klanten waarderen het vooral dat we begrijpen wat er lokaal en regionaal bij hen speelt, dat onze adviseurs en ingenieurs elke vierkante meter in hun regio kennen."
Logistieke operatie
De naamswijziging is de afgelopen maanden minutieus voorbereid. Alle materialen met Grontmij-logo, van briefpapier en koffiekopjes tot website, moesten vervangen of verwijderd worden. Op zaterdag 2 april is het Grontmij-logo op het dak van het kantoor in Groningen vervangen door het Sweco-logo, met inzet van een hoogwerker.
Op maandag 4 april gebeurt dit op de kantoren in Rotterdam en Eindhoven. De overige kantoren worden uiteraard ook voorzien van het Sweco-logo. Op 4 april start een mediacampagne inclusief radio commercials, billboards en printadvertenties.