Uitnodiging discussiesessie met de gemeente Landsmeer: 'Automatisering outsourcen is geen IT-ding'

01-11-2016 • Geplaatst in Nieuwsbrief door Renk Ruijter

 

Na de succesvolle bijeenkomsten over o.a. het stadskantoor en zaakgericht werken bij de gemeente Utrecht, de drie decentralisaties in het sociaal domein i.s.m. oud gemeentesecretaris Erik Gerritsen en over samenwerking met de gemeenten Harderwijk, Ermelo en Zeewolde (Meerinzicht) willen wij deze manier van informatie-uitwisseling als collega's onder elkaar graag doorzetten. De discussiesessie wordt gehouden op dinsdag 29 november 2016, in Kunsthof de Heuf te Buren.

De gemeente Landsmeer is één van de eerste gemeenten die de automatisering naar een commerciële partij heeft geoutsourcet. Wat was de aanleiding en waarom is er gekozen voor een commerciële partij? Dit traject zette daarnaast nog meer in gang, bijvoorbeeld m.b.t de dienstverlening en Het Nieuwe Werken. Het was een begin om als gemeente een bredere visie te ontwikkelen op waar je wilt staan in de toekomst en hoe je voorbereid kunt zijn op alle uitdagingen die op je afkomen als gemeente. Wat kunnen andere gemeenten leren van dit proces? Wat zijn de do’s en dont’s? Robert van Zijl en zijn collega Loura Witte (projectleider Dienstverlening, beleidsmedewerker I&A teamsenior ICT&DIV) vertellen over hun ervaringen en gaan graag met u in discussie.

Door het grote succes van de discussiesessies onder de vlag Door gemeenten voor gemeenten zijn er direct twee sessies ingepland. U kunt zich aanmelden voor een ochtend- of middagsessie (keuze tussen 09.00-12.00 uur of 13.30-16.30 uur).  De volledige uitnodiging vindt u hier. Hier kunt u ook andere belangrijke informatie vinden over de locatie etc.

Namens Robert van Zijl en zijn collega’s willen wij u vragen of u als VIAG lid geïnteresseerd bent om aan te schuiven óf uw collega die met dit onderwerp te maken heeft.

Zie de discussiesessie als een gewone vergadering met uw collega's, waardoor u bekend wordt met tips en tricks rondom alle uitdagingen die op u afkomen en in staat bent om juiste keuzes te maken voor uw gemeente. Tijdens de sessie krijgt u de gelegenheid om met elkaar in discussie te gaan zonder dat daar commerciële partijen bij aanwezig zijn. Hier wordt zorgvuldig op geselecteerd. Deze uitnodiging is dan ook alleen voor gemeenten.

Aanmelden is GRATIS en hier kunt u zich inschrijven: klik hierNa het verzenden van de aanmelding krijgt u een bevestiging van ontvangst. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen en de snelheid waarmee u zich aanmeldt, zult u op korte termijn horen of u deelnemer bent. Ook zullen wij kijken naar uw functie, zodat wij deze discussie met de juiste collega's kunnen voeren en daarmee de verwachtingen kunnen managen. Het maximaal aantal deelnemers is 35. VOL=VOL. Let op: u mag maximaal twee personen per gemeente opgeven. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Zij ontmoeten u graag op dinsdag 29 november!

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven

Sociale Media

LinkedIn: VIAG

Twitter: @ViagEvents

RSS: Nieuwsfeed VIAG

Nieuwsfeeds Overig