Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Workshops klantreizen najaar 2018 kenniscentrum Dienstverlening

05/06/2018

 

In het najaar van 2018 start het Kenniscentrum Dienstverlening een nieuwe serie workshops en reflectiebijeenkomsten voor de Leermodule Klantreizen.

Sinds de start van de leermodule begin 2017, hebben bijna 120 gemeenten deelgenomen aan de leermodule Klantreizen. Was u daar nog niet bij? U kunt zich vanaf nu weer aanmelden.

Waarom meedoen?

De leermodule klantreizen biedt een methode om écht van buiten naar binnen te werken bij het realiseren van betere dienstverlening. De combinatie van online en offline, theorie en praktijk en het oefenen met werkvormen en interviews met klanten worden goed gewaardeerd. Dat blijkt ook uit de Net Promotor Score van 8,5. “Ik kan dit iedereen aanbevelen die een stap wil zetten als het gaat om klantgerichtheid”, aldus één van de deelnemers.

Wanneer?

De eerste workshop vinden plaats op donderdag 6 september of dinsdag 11 september. De bijbehorende reflectiebijeenkomsten zijn op dinsdag 4 december en donderdag 6 december. Kijk voor de overige data op de pagina Klantreizen uitvoeren.

Wat houdt de methode klantreizen in?

Klantreizen zijn een middel om beter inzicht te krijgen in hoe inwoners en ondernemers de dienstverlening van een gemeente ervaren. Daarmee krijgen gemeenten inzicht in de klantbeleving en de klanttevredenheid van inwoners en ondernemers. Kijk voor uitgebreide informatie over de methode en de leermodule op de website van VNG Realisatie.

Voor wie interessant?

De leermodule klantreizen is interessant voor alle gemeenteambtenaren die actief aan de slag willen met klantgedreven dienstverlening, ofwel dienstverlening vanuit de behoefte van de klant. U bent binnen uw gemeente werkzaam in bijvoorbeeld de rol van programmamanager, projectleider of beleidsadviseur dienstverlening.

Meer informatie en aanmelden

U kunt zich aanmelden voor deze leermodule Klantreizen met het aanmeldformulier.