Graag vragen wij uw medewerking aan een peiling naar ervaringen met de GIBIT- de Gemeentelijke Inkoopvoorwaarden bij IT.
Eind 2016 is de GIBIT gepresenteerd. Inmiddels gebruikt ruim 80 procent van de Nederlandse gemeenten deze voorwaarden bij het verwerven van ICT-producten en -diensten.
De afgelopen twee jaar hebben zowel gemeenten en samenwerkingsorganisaties aan de ene kant en leveranciers aan de andere kant in de praktijk ervaring opgedaan met de GIBIT. Met deze peiling willen we graag meer te weten komen over die ervaringen.
Deze peiling is bedoeld voor medewerkers van gemeenten en gemeentelijke samenwerkingsorganisaties die zich bezig houden met inkoop, ICT, juridische zaken of een combinatie daarvan. In een separate enquête worden ook ICT-leveranciers naar hun ervaringen gevraagd.
De resultaten van deze peiling worden anoniem verwerkt en zijn bedoeld om ons te helpen bij de doorontwikkeling van de GIBIT en de bijbehorende instrumenten, zoals de GIBIT-overeenkomstengenerator. Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 20 minuten. Invullen kan tot 15 februari.
Wij verwerken alleen gegevens die nodig zijn om een beeld te krijgen van de ervaringen van gemeenten met de GIBIT. Eventueel kan de vragenlijst anoniem worden ingevuld.
De vragenlijst voor gemeenten kunt u hier vinden.
Bij voorbaat hartelijk dank voor u medewerking!