Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Uitnodiging VIAG – IMG transitiedag (voorgenomen fusie)

04/02/2020

            

Beste bestuursleden, deelnemers en belangstellenden,

Er komt weer vaart in de fusie van IMG en VIAG. Wij nodigen jullie graag uit voor een Transitiedag, op 6 maart 2020.

 

De locatie is “de Grote Werf” Oudegracht 201 3511 NG, Utrecht

 

Zet je deze datum vast in je agenda? Het programma volgt, maar reken op een hele dag van 09.30-16.00 uur.

Na goedkeuring van het verenigingsplan door beide ALV’s op 12 april 2019 is er veel gebeurd, maar nog te weinig met de operationalisatie van het verenigingsplan. Daar is dringend behoefte aan. Wat we nodig hebben is een concrete uitwerking van de transitie van twee bestaande verenigingen naar een nieuwe vereniging. Onderwerpen die daarbij horen zijn: statuten, uitwerking van het ledenbestand/doelgroepen, structuur bestuur en organisatie, een financiële structuur (met openingsbalans en resultaatrekening), contributiemodel, evenementenkalender, et cetera.

Als besturen betrekken we daar graag onze leden bij. We weten dat er veel ideeën zijn over de invulling en voor het draagvlak is het ook goed elkaar over en weer beter te leren kennen door al samen te werken. Gelukkig hebben veel mensen zich al gemeld en daar komen vast nog meer bij. Wij zijn ook zeer verheugd dat we Wout van Hamburg bereid hebben gevonden ons in dit proces te begeleiden. Wout is gepensioneerd organisatieadviseur, die ons met zijn ervaring snel en goed door dit proces kan loodsen. Hij gaat de Transitiedag op 6 maart ook leiden en is bezig een programma te ontwikkelen.

Het zoeken naar ondersteuning voor het fusieproces en afstemming daarover met Wout was de reden dat de eerder aangekondigde datum voor de Transitiedag op 17 januari jl. helaas niet door kon gaan. Onze excuses daarvoor.

We rekenen er nog steeds op dat u mee doet en dat u zich aanmeldt. Bent u nieuw, maar levert u ook graag een bijdrage? U bent meer dan welkom. Om een idee te hebben wie aanwezig is en hoe we het team kunnen indelen, vragen wij u vriendelijk u aan te melden bij het VIAG secretariaat (Renk Ruijter) via renk@viag.nl. Dat maakt het voor ons ook mogelijk meer informatie te sturen.

Wij hebben er zin in aan de slag te gaan. Fijn dat u mee wilt bouwen aan de nieuwe, sprankelende  vereniging van informatieprofessionals, die ons helpt de uitdagingen in ons vak de komende jaren te tackelen. Tot ziens, op 6 maart in Utrecht.

 

Hartelijke groet,

 

Bestuur IMG

Bestuur VIAG