Wat zijn de vraagstukken zijn die inwoners en ondernemers van Zwolle bezighouden? En hoe kan digitalisering daaraan bijdragen? 4 maatschappelijke vraagstukken en 4 speerpunten vormen de kern in de Zwolse digitale strategie.
Michiel van Willigen | wethouder Digitale transitie in Zwolle.”We geloven dat we nog effectiever kunnen zijn als we als stad gezamenlijk keuzes maken over het omgaan met de kansen én de keerzijden van technologie”
Speerpunten
De maatschappelijke vraagstukken gaan over duurzaamheid, sociale ambities, economische positie van de stad en een uitgebalanceerde groei. De 4 speerpunten geven antwoord op de vraag hoe digitalisering aan deze vraagstukken kan bijdragen.
Rol gemeente
De rol van gemeente Zwolle in het realiseren van de digitale strategie verschilt per initiatief. Van initiatiefnemer tot sponsor, van participant tot toeschouwer. Wel is de gemeente leidend in de digitale strategie als geheel. De gemeente realiseert dat haar eigen organisatie ook een ontwikkeling moet doormaken voor het realiseren van de digitale strategie. Ze investeert in het ontwikkelen van competenties in bijvoorbeeld datagedreven werken en het samenwerken met de stad.
Meer weten