Logius in 2021: diensten veilig, beschikbaar en toegankelijk

24-03-2022 • Geplaatst in Nieuwsbrief door Renk Ruijter

In 2021 had corona veel invloed op de samenleving en op het werk van Logius. Maar ook in 2021 leverde Logius een belangrijke bijdrage aan de digitale overheid. Van veel diensten nam het gebruik toe. Andere diensten en producten werd verder ontwikkeld en inclusiever gemaakt.

Zo was de dienstverlening van Logius ook in 2021 (bijna) altijd beschikbaar, veilig en toegankelijk. Dat schrijft de organisatie in het jaarverslag over 2021.

Hoogtepunten

Een aantal hoogtepunten uit het jaarverslag van jaarverslag van Logius over 2021(link naar andere website):

  • Alle diensten en producten waren beschikbaar volgens de normen. De meeste presteerden zelfs beter.
  • Toename gebruik dienstverlening : bijvoorbeeld ruim 557 miljoen inlogs met DigiD, een toename van 38%.
  • Meer mensen kunnen Logius-diensten gebruiken, waarbij gebruikersonderzoeken helpen bij het verbeteren (bijvoorbeeld toegankelijker maken) van de producten en diensten.
  • Er wordt bij DigiD en eHerkenning vaker ingelogd met een hoger betrouwbaarheidsniveau. Daardoor hebben dienstverlenende organisaties meer zekerheid dat de juiste persoon inlogt.

Logius ontwikkelt producten en diensten voor de digitale overheid, beheert standaarden die overheidsorganisaties gebruiken in hun digitale dienstverlening en is betrokken bij meerdere afsprakenstelsels.

 

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven

Sociale Media

LinkedIn: VIAG

Twitter: @VIAGmedia

RSS: Nieuwsfeed VIAG

Nieuwsfeeds Overig